Przegląd najważniejszych elementów w laptopie biznesowym
Wybór laptopa biznesowego do własnej firmy nie należy do najłatwiejszych – podczas gdy niegdyś wystarczyło postawić na zwykły, ekonomiczny model z możliwością przeglądania Internetu czy tworzenia prostych plików tekstowych, dziś wymagania względem tego sprzętu są ogromne. Na które z jego elementów powinniśmy więc zwrócić uwagę, by być z niego najbardziej zadowolony? Zapraszamy do naszego krótkiego przeglądu.
Podstawowe elementy laptopa dla firmy
Niezależnie od tego, czego konkretnie będziemy chcieli od laptopa i do czego będziemy go wykorzystywać, warto zadbać o jego najbardziej podstawowe części, które zawsze warto mieć jak najlepsze. Należą do nich:
- dysk – ten powinien być tak pojemny, jak to tylko możliwe, ale też wykonany w technologii SSD, znacznie poprawiającej szybkość wczytywania się danych;
- ekran – celujmy raczej w matrycę matową, o wysokiej częstotliwości odświeżania i właściwej rozdzielczości, która przyczyni się do większej dostępności przestrzeni roboczej, tak ważnej w świecie biznesu;
- pamięć RAM – ta wpływa na to, jak szybko działa wiele aplikacji otwartych jednocześnie – dzięki pamięci operacyjnej będziemy mogli wykonywać skomplikowane akcje (na przykład w obrębie programów graficznych) znacznie szybciej;
- złącza – choć standardem są te USB (najlepiej 3.0), warto mieć też złącze HDMI, które pozwoli nam chociażby na podłączenie drugiego monitora.
Podsumowanie
Wybór tak ważnego sprzętu w każdej firmie, jak laptop powinno się bazować przede wszystkim na własnych oczekiwaniach. Jeśli na przykład będziemy wykonywali prezentacje multimedialne i chcieli pokazywać je w sposób efektowny własnym klientom, możemy postawić na świetną hybrydę laptopa i tabletu pokroju Dell Latitude 7410 2-in-1. Jeśli oczekujemy czegoś innego, wybór swój uczyńmy adekwatnym do tychże oczekiwań.
Biznes zdjęcie utworzone przez snowing - pl.freepik.com